Pages

November 21, 2008

Pembetulan

The previous entry was done to emphasis on how I badly need a breakaway.

Neither to show tactics to get your mom's money.
Nor to say that I am a spoilt brat.

Bukan ye kawan-kawan, bukan.


I just don't know the best way to tell her that I am in kinda stressful condition. The easiest way is to tell her that I wanna go back home. Itu cukup untuk buat ibu saya tahu yang saya sedang mengalami ketidakbetulan disini. Bukan untuk buat ibu risau, sekadar ingin berkongsi. Sekadar ingin menyatakan padanya betapa saya mahu bangun pagi diatas katil saya yang empuk dan didalam bilik saya yang bersepah. Turun ke dapur dengan jiwa yang gembira lantas menghadap kueytiow goreng yang tersedia. Bukan bangun pagi didalam bilik yang kecil ini (tetapi masih bersepah.hihihi). Turun ke dapur dengan fikiran tertumpu kepada peperiksaan dan beberapa perkara picisan yang membosankan, lalu menghadap bijirin sarapan pagi, butir demi butir dalam kerisauan.

Ada faham?

Tapi saya rasa perkara ni normal lah. Hampir kesemua pelajar oversea ada moment-moment sebegini.Jarak yang memisahkan antara kami dan kesayangan-kesayangan terlalu jauh. Adakalanya kami juga mahu bermanja dengan ibu. Adakalanya kami juga mahu bergurau dengan bapa. Adakalanya kami juga rindu mahu bergaduh dengan mereka yang seibu sebapa. Adakalanya kami juga mahu bertemu dengan rakan-rakan yang sudah sebati dalam hidup kami. Dan bagi pihak saya, moment itu sedang menyerang *action kamen bip bip bip*

Apapun jua, no worries. Saya tahu bagaimana mahu memotivasikan diri. Saya sedang mengutip kembali kekuatan demi kekuatan untuk kembali bangun sendiri. I am not going to turn back and give up. I just need to take one step back and rest :) before I could go on fighting.

notakaki : dia yang bertudung, bukan yg berseluar pendek tu. masih single. ada siapa mahu mencuba? hhihiihih

Happy birthday, Che Mi.

Buat teman sedorm, sekelas, seSMSS, seSeoulllGarden (baca dalam nada yg betul), seswimming, sewayang, sefutsal, seMidValley, seLowYat, sePavillion, seiring sejalan (wtf?)
Moga tahun yang mendatang menjadikan kamu lebih hebat dan menjadikan persahabatan kita lebih erat.
Ketahuilah walaupun betapa confused nya saya pada tarikh kelahiran kamu, you are always in my heart (ceyyy..ayat cover baekkk punya)
Dan ketahuilah tiada siapa mampu menggantikan kalian semua dalam hidup saya.
SMSS in...ermmmmmmmm...out! SYA!
*semangat rugby tetibe*
Terima kasih Tuhan, kerana menganugerahkan saya teman-teman sebegini dalam hidupku. =D

p/s : Fiqahoooooo...cerekarama dah habesss...Jalankan tugas anda mengsurvey tempat-tempat menarik hokayyyyyy

p/p/s : Maaflah kalian. Asyik baca saya mengarut jee...Rest assured that I am A Okay now. So shalala everyone~

3 comments:

Along said...

alolololo syiahn dia.

sangat paham ah since my sister pun slalu jeh homesick nak balik even tho tahu kiteorang bukannye galak sangat dia balik.


in the end, dia gi mandi kat danau toba.



T__T



cheer up dear!
along ngerti prasaan itu~!!

wani ezryl * said...

eh no worries. perasaan nk balik tu melambangkan kecintaan terhadap family ahax. if i am super rich and live far far away from my fam, i'll buy a helly or airway ticket sebulan sekali agaknya :D

fiqah said...

hahahaha..tetibe de papan tanda ALERT ngn lampu MERAH kelip2 tuk aku survey tmpt lakkk eh