Pages

March 02, 2011

Jatuh

Once in a while I got demotivated, scared and sidetracked and really wants to give up. Like right now.


Kalau saya masih kecil, boleh selesai masalah dengan menangis. Dulu kalau dibuli abang, angkat telefon, panggil ibu mengadu, menangis, kemudian rasa puas hati, masalah selesai.

Kalau saya masih kecil, bina istana pasir tepi pantai, air ombak datang runtuhkan istana, menangis, lima minit kemudian dah lupakan istana itu, pergi main sama ombak laut.

Sekarang saya dah besar, mengadu pada ibu pun ibu cuma mampu bagi kata semangat. Masalah belum selesai.

Sekarang saya dah besar, semangat rapuh dihentak dengan cabaran demi cabaran, menangis macammana pun, lari jauh mana pun perjuangan masih belum langsai.


Tuhan, berat sungguh dugaan ini. Bukan aku tak redha. Cuma ingin mengadu. Kuatkanlah semangatku ya Tuhanku.

1 comment:

cikKam said...

Be strong!! you can do it bebeh..