Pages

May 19, 2009

Dulu dan sekarang


spotted. tudung lobos-lobos dan kilauan spek sebesar hidung. gagaga..

Last night, out of boredom, I uploaded 2 pictures from my primary years. One on my classmates at SRA Seksyen 3 and one on my classmates at SK Hicom.

The most interesting one would be who I bumped into when I was in SRA Seksyen 3 because back then I have a very limited circle of friend there. Saya menetap di seksyen 26 Shah Alam, berskolah di SK Hicom, Seksyen 27 tapi sekolah agama di seksyen 3 when most of my friends berskolah di sekolah agama Puchong. I don't know why mom insisted on sending me to SRA Seksyen 3, tapi memanglah back then that was the best school in Selangor, kalau tak silap saya..

So adalah banyak yang saya tak kenal. Plus, looking at my tudung lobos-lobos, tak pin bersama spek mata besar sampai ke hidung tu..haha...sapa lah nak kawan ngan dia (-_-") Tanpa disedari, ada je a few yang sebenarnya saya kenal through friends of friend or at KMB without realising our path has crossed before..hihihi...Tapi, bila darjah 5, I managed to convince mom to transfer me to Sekolah Agama Taman Bukit Saga where I think I should belong. Serious dulu sedih gila pergi sekolah agama tak banyak geng-geng yang dikenali...



spotted. terlupa pakai baju rasmi pengawas. huhuhu..duduk umpama orang nak kawen tu apahal??

Back then my skin was I think...one tone darker than I am now. huhu...I suffered from the "teen acne" sampai form 3 rasanya and my self esteem was nearly zero back then..Saya rasa saya mula tinggalkan zaman sekolah berlengas bersama tudung lobos-lobos dan spek besar itu slowly sejak form 5. Walaupun taklah jauh berubah, tapi saya rasa saya bersyukur of how I look now, if I were to compare with my school years. Dan saya takdelah malu sangat kalau di tag di facebook zaman muka busuk2 itu..but clearly some people are not comfortable if pictures like this is shown to public. Chill la...especially if you are not the same as you used to be, u should be proud innit? Apa yang mahu dimarahcarutkan pada suatu zaman yang pernah kita lalui dulu? Kan itu part of our bittersweet life?

Tapi honestly, ada banyak lagi yang saya perlu buat to achieve a comfortable self esteem. Speshly with the evergoing struggle to shed off kilos neh..And also I seriously want to do something with my teeth. Gigi saya adalah kecil dari normal dan mereka adalah jarang-jarang. Jadi adalah malu jika menjadi seorang dentist yang membetulkan gigi orang tetapi gigi sendiri adalah jarang-jarang. Bagaikan ketam mengajar anaknya menari, padahal sebenarnya dia tak reti nak berjalan sebab tu dia ajar anak dia menari, lepastu SNSD pun ikut la gaya menari ketam dalam klip video Gee diorang (hahahahaa...apalah yang kau karutkan ni labuuu..)

Motif dari cerita : sebenarnya saya ni pemalas gila nak study kerja asyik main FB sahaja. gagaga...

1 comment:

joegrimjow said...

kekeke
men bole
jgn kuat sangt