Pages

May 19, 2009

Bernada sedikit serius.

doink.

saya tatahu patut ke tak saya cakap innii..oh well..let's just see how long this post will be up until I decided otherwise.

bila kita tulis blog, and decided to open it up to the public, there is one kind of unwritten agreement that we are responsible of what we write. jadi kalau kita tulis sampah, orang akan baca sampah, jadi sampah la yang akan kita dapat. on the other hand, kalau kita tulis benda baik, orang akan baca benda baik, jadi benda baik la yang akan kita dapat.

i must admit my blog falls on the former category. seriously like..blog saya adalah agak useless. nothing can be gained here unless overloaded ramblings of moi. i apologize to those who read this blog kerana saya adalah sedikit paranoid melihat blog rakan sekeliling yang menggunakan medium sebegini untuk menarik orang kejalan kebaikan, tapi bukan saya. maafkan saya kalau ada benda2, youtube2, kisah2 atau perkataan2 yang saya kongsi dalam ni menolak kalian kearah kegelapan.

blog saya berputar disekeliling kehidupan saya yg bosan. saya belajar diluar negara tapi saya masih menyorok di zon selesa. saya dikelilingi dengan peluang2 untuk membaiki diri kearah kebaikan tapi saya masih tenggelam dalam kejahilan. current obsession saya adalah video gadis2 berkaki kurus menyanyi lagu yang saya sendiri pun tak paham, bukan lagu2 yg sepatutnya difahami dan dihayati oleh mata dan hati.

tapi blog ini catatan perjalanan hidup saya. memori saya terhad. kenangan bersama arwah bapa pun saya gagal retrieve. i so hate myself for that. jadi saya perlukan sesuatu untuk mencatat. saya pernah cuba berdiari. tapi gagal. kerana kecenderungan saya kearah laptop/internet jadi blog adalah medium terbaik. dan masih yang terbaik buat masa ini. to private or to make it public itu soal lain. panjang lagi jadinya nanti entry yang patutnya dikarang diwaktu rehat yang saya peruntukkan beberapa minit malam ini kalau saya nak terangkan.

jadi pilihan menekan alamat blog itu ditangan kalian. pilihan untuk terus menggunakan Broca's dan Wernicke's area di cerebral cortex itu juga ditangan kalian. jadi, please, know what's good and what's not for you and make a wise decision. salah saya mempublish benda2 picisan, jadi jangan tambahkan mudarat dgn merelakan perkara2 sedemikian merosakkan otak kalian.

1 comment:

aziahzuber ialah name saye. said...

i totally agree with u. well.. ermm.. yes yes. agree. ahahaha