Pages

June 15, 2008

LAPORAN PERCUTIAN KE PORT DICKSON



Pada 11, 12 dan 13 JUN (tq encik wan401) 2008 yang lepas, seramai 6 orang bekas pelajar SMSS telah berlepas menaiki Avanza W** ***0 ke Port Dickson, Negeri Sembilan. Tujuan lawatan ini adalah untuk berjimba tak ingat dunia sambil melepaskan rindu didada (lol) bersama rerakan tercinta.


Cubaan menyumbat Avanza

Perjalanan mengambil masa lebih kurang 2 jam memandangkan kami berhenti rehat kat R&R Soromban untuk mengisi perut. Perjalanan was okay except the suspense part where the windscreen had a lil crack by a batu. Kami juga melakukan pelbagai aktiviti berfaedah didalam kereta seperti belajar cara menentukan arah rempit dan waktu rempit keluar merempit.


Close up gambar crack itu yang menyaspenkan.

Kami sampai PD dengan tenang. Upacara memunggah kembali barang dijalankan dengan lancar. Macam-macam kami bawa seperti gitar, beras, marinated chicks, sos BBQ, set BBQ pakai buang, dan pelbagai lagi.

Signboard mengwelcome kami

Sesampai di PD, kami terpesona dengan keenakan pool man-made yang diclaim largest man-made beach di Malaysia itu (yeke?). Lantas diri ini bagai terpanggil-panggil untuk kesana. Kami letak barang, tukar baju dan lantas tidak membuang masa untuk bermandi-manda. Oh heaven gila!
Bestnye pool tu....tak saba nak terjun

Pada sebelah malamnya, aktiviti diteruskan lagi dengan program Jalan Jalan Cari Makan. Kami survey2 tempat best dan hanya mengikut kata hati untuk berhenti makan tanpa sebarang recommendation oleh sesiapa. Kata hati membuat kami berhenti kat Restoran Nasreen Songkhla. Menu yang diorder adalah ; Tomyam Campur (B-), Ikan Siakap 3 rasa (B+), Telur Bungkus (A -> bias sebab penulis suka telur. lalala), CekodokSotong Goreng Tepung (C- tak settappp), kailan ikan masin (B-) dan Ikan tak Bakar sangat (D+) Cis kata hati taklah betul sangat. taklah setap mane ponnn..

Makanan kami


Muke lapar

Pada keesokan harinya, kami bangun agak lewat kerana kepenatan. We had fried maggi (cooked by ZoomZack) and sardin sandwich for breakfast before we, AGAIN dived into the pool. Kami berenang-renang sampai hampir pukul 1 tengahari (sebab tu sunburn T_T) dan naik untuk bersolat dan bersiap-siap untuk aktiviti seterusnya.

Tengah book bilik karaoke

Pada jam 3 petang kami pun pergi ke tempat untuk berkaraoke. Muahahahaha...kami bagaikan hilang pertimbangan dalam hidup sebaik masuk ke bilik itu. Oh sungguh mengujakan. Lagu pertama dinyanyikan pastilah lagu tema wajib karaoke kami -> Semakin Rindu Semakin Asyik (click untuk mendengar) Selepas itu banyaklah lagu yang disumbangkan oleh kami. Dari lagu old skool seperti Hotel California, sehingga ke lagu rempit seperti Dalam Diam Ku Mencintaimu mahupun lagu Sean Kingston Beautiful Girl kendatipun lagu HatiKama, biarpun lagu Viva Forever dan sebagainya.
Sewaktu masih waras

Hilang pertimbangan sudah

Setelah 2 jam menyumbangkan lagu dan suara, kami pulang untuk bersiap untuk BBQ. Kami segera bersiap dan menyumbat segala barangan kedalam Avanza dan berlepas ke tempat BBQ.

Inilah tempat BBQ. Santek kan?

Kami pun mulalah menghidupkan api dengan bantuan fire starter dan lighter CrabMen. Siapa CrabMen? Sabar nanti kami ceritakan! Unfortunately, Zack telah mengalami kemalangan kerana kakinya terguris grill BBQ. Kasihan Zack! Semalam di Nasreen dia termakan Cili SOngkhla yang pedas menangis-nangis.

Kaki Zack yang terguris

Tapi apapun life goes on. Misi tetap diteruskan. Kami sabar menanti ayam BBQ masak. Sambil membahagikan tugasan ke beberapa unit : Unit BBQ, Unit Arang dan Unit Logistik.
Mengipas perlukan kesabaran

Unit BBQ
Unit Arang

Unit Logistik yang injured

Benarlah kata bidalan, perempuan bukan dicipta untuk buat api BBQ (ade ke eh?). Ayam kami bagaikan hidup segan mati tak mahu. Setelah berhempas pulas hanya 3 ayam berjaya masak dengan masaknya. Dikala inilah CrabMen datang menghulurkan bantuan. Mereka ialah random peeps yang datang mengutip ketam dan membantu kami membina tempat BBQ yang lebih meyakinkan dari set BBQ pakai buang Carrefour berharga RM11.90 itu.


Crabmen

Crabmen turut baikhati berkongsi hasil tangkapan dengan kami. Setelah melihat kami yang begitu kasihan tidak pernah makan ketam laut baru tangkap terus bakar itu, CrabMen sekali lagi turun ke pantai mengutip ketam setelah mendirikan api untuk kami.

Api CrabMen dirikan.

Setelah beberapa ketika, CrabMen datang bersama hasil tangkapan dan juga ikan pari. Saya begitu sangsi dengan rupa bentuk ikan pari tanpa disiang yang menggerunkan. Lantas CrabMen menyiang ikan itu dengan hebatnya dan kami pun BBQkan ikan-ikan itu.

Ayam,ikan pari dan crab kami.

Selesai berBBQ kami pun mulalah sesi makan-makan bersama tetamu jemputan. Banyak gila ayam itu nasib CrabMen ada untuk makan sekali.CrabMen sempat bertanya soalan kepada kami apakah hubungan kami lantas kami pun kata kami rakan sekolah sambil menyanyikan lagu sekolah. Ha ha CrabMen pasti terkejut melihat perempuan sebegini lantas menyimpan hasrat untuk mengorat kami kerana kesewelan masing-masing. (haha tetibe)

Muka gembira + kenyang

Kami pulang dengan gendang gendut tali kecapi kenyang perut sukahati. Berhenti di 7 11 membeli Roti dan Sardin serta cucur segera adabi dan pulang untuk tidur.

Keesokan harinya kami bangun dengan bersemangat untuk mandi untuk kali terakhir. 8.15pagi kami terjun kedalam air untuk sesi berpisah dengan air. Saaaamppaaaaaaii lah pukul 11 lebih kurang. Kami siap2 dan membuat major clearing akan apartment itu dengan tekunnya untuk memastikan kemaslahatan umat. Dikala ini, kami turut menyanyikan lagu Kawan dan Sesungguhnya oleh Raihan dibawah pimpinan saudari Zahirah dan laptop Wani.


Kurang lebih pukul 1, kami bertolak pulang. Berhenti di R&R Seremban untuk solat Zohor dan lunch dan teruskan perjalanan. Ke Ampang menghantar Zack, Ke Damansara Utama untuk menghantar Ayu, dah akhirnya ke Shah Alam untuk menghantar saya Fuzah Ida. Driver kami yang hebat dan comel (bodek bodek) lantas pulang ke rumahnya dengan selamat walaupun penat..
Comel kan? Tapi maaf, sudah berpunyalah!

Setinggi-tinggi penghargaan buat peserta program ini, serta penyumbang utama En Shazep, dan tidak lupa CrabMen atas jasa-jasa yang tidak terhingga. Semoga kalian dirahmati Allah.

Harapan saya semoga program ini dapat diteruskan biarpun kita sudah bekeluarga. Semoga next plan mendaki Genting Highland yang telah dirancang semenjak tamat SPM lagi (TIGA tahun yang lepas) akan terlaksana kelak.

Sekian, majulah sukan untuk negara.

Yang Menjalankan Tugas,

Letchumi "Sunburn" Markupan.

12 comments:

MOLY said...

oh .. sakan no
bes kan ??
tengok pon bes
korang siap karaoke
sabau jek laa
padan KL hujan
hahahaha !!
:P

sian nya yg kaki terguris tu ...

n Z r A said...

sakannnn mestilah sakannnn
hahahaha kami tak bersalah..ade family apek kat sbelah pon kariyaoke jugakkk...mungkin dioreng penyebab hujannnn

Unknown said...

WAaaaaa
raya sakan nampakk
hehehe..
x tau la pulak kewujudan crab men semua ni :)

Ziana said...

amboi...
hapening nye!!!
sgt best!!
:)

n Z r A said...

hannan : raya2..slamat hari raya!

ziana : mmg best!!

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

haha.. klakarla korang nih! siap ade crabmen bagai.. : P

Anonymous said...

ey ko terlupa cite kita benti makan durian!
nyum nyum nyum.

next,kita gi mana pulak? genting???
jom! huhu

n Z r A said...

kak roz : haha crabmen yg datang kat ktorang!

ida : joooooommmmmmmmmmm

NuRuL wHaTeVeR said...

salam kenal..
heheh menarik laa trip anda semua ehehe...

jeles heheh.. kumpul ramai2 kwn2 sgt best huhu

bajet berapa laa semua2 ni wahai kwn2 ida eheh...

n Z r A said...

nurul : hehe..mmg menarik. mebbe sbb ktorang mmg rapat kot tu jd best. bajet sikit ajer. sbb major part dapat sponsor..hehhe

ciput said...

nak tanyer korang tido mane kat pd tu..

n Z r A said...

eh baru perasan komen ni. ktorang tido kat riara beach resort!