Pages

March 15, 2021

Hey GEMOKNYA!

 Aku stress lah sebab gemok ni. So stressed til I come out with this post 😭


It is so hard to shed off even 1 kg these days. So hard. But I tried to do a bit of briskwalk every other day. But still not enough to shed off my weight. Of course la makan pun susahnya nak jaga nowadays. Entah kenapa la. Do I need to go under the knife to shed off some kilos. Masalahnya aku bukan kaya macam ehem ehem nak buat gastric bypass 🙊


Beskal pulak...I was traumatized after starting on cleat because I fell off a few times and injured my knee. Both my bad knee and okay knee. Can't afford to injured them anymore. Sekarang ni ada phobia lain macam bila naik basikal. I hope I get over this phase soon and regain my confidence back. Hwaaa tak seronok ya sampai menggeletar-geletar kalau naik basikal ni sebab trauma!


This post is going nowhere, I see. Just luahan budak gemok sebab gemok, tapi malas berusaha nak kurus. Makan suka, gemok tak suka. Biasaaaaa dia tu. 


How is my life ? Loving my job so far. Except the part that I haven't got my vaccine against C19, working life is so far so gooood. Kalau kerja lama aku dah pegang placard "saya sudah divaksinkan" or something liddat la. Of course, hari-hari pergi kerja kau akan nervous akan cabaran yang mendatang, but that also got me going too. Hari-hari I am humbled by the experience. Cemana nak handle makcik cranky. Cemana jangan balas api dengan api, kalau patient datang dalam marah macammana kau nak jadi yang lebih tenang. Got my surgery room reorganized. Siap beli speaker, pasang diffuser nak bagi aura ketenangan. Over je kau nyah jangan hangat-hangat taik ayam sudeyh. Overall, Alhamdulillah. Best decision ever made so far 😆

No comments: