Pages

March 18, 2015

Kemana arah hendak kutuju

My random blogwalking brought me to this one person who excels in her work. She receives awards, attends meetings conferences internationally and even delivers speech. And that made me rethink of my career path..


I must admit I am quite comfortable here and that scares me a little. I do not want my career path ends here. Kekakak tamau mereput disini dari dah nak sebaya student sampai jadi macam nenek student. Kah.


What options I am left with? Further and lecture. Cannot quite imagine myself being a lecturer but I know I can be a good one. Dulu habis SPM kekakak kasi tuition uols. Dari 1 ke 2 tiba-tiba ramai pulak nak sebab I'm good liddat. Perasan abis kahkah tapi that's quite the truth alright. Tapi lepastu kekakak malas sebab macam tak chill la wey abis SPM duduk rumah ajar tuisyen baik pergi melepak tepi tembok main gitar. Okay la tipu. I got busy with interviews, educamp, tah camp apa dengan MMU dekat Terengganu, driving lessons and tests so I decided to stop giving tuition kahkah sorry adik-adik tuition ku sampai sekarang kalau terserempak dengan mak depa dekat Speedmart kekakak segan. Habis semua tu settle pergi apply kerja kedai dim sum kawan dengan orang pelik-pelik. Kahhh.. Those were the days sangats..


Anywayyyy back to main story. Career path. Another option would be setting up my own surgery. Which I never thought I will end up doing so, but now am seriously considering it. The thing is, I am not a business minded person. Kekakak malas nak menguruskan hal-hal perniagaan ni. I can do the treatment part but I want somebody else to manage.


Time is ticking I need to start deciding. A few months to go before I can start applying to continue my studies if I want to do so but I am just so clueless right now.


Sometimes I envy those who work in offices. Lunch time bole keluar makan jenjalans dengan colleague. Bole sheshopping. Pergi meeting makan-makan. Jumpa orang office lain. Kerja menghadap komputer menghadap kertas.


Sigh. Marilah berfikir..

1 comment:

wani ezryl * said...

hihi sometimes when we think other people hv the best job compared to ours, prolly it's not that much exciting for them in a long run. biasalah bila dah buat kerja yang sama untuk satu tempoh masa, mesti rasa nak try benda baru. nk pulak if environement xmemberangsangkan.

for instance bila tengok kawan2 yang kerja dengan VVIP, pergi sana sini conference luar negara, jumpa celeb etc memang nampak gah di fb. some might want to be in their shoes. boleh travel while working etc. tapi tak nmpk kepenatan diorang, ntah berapa kali dapat balik jumpa family. semua gmbr kerja2 je, nk keluar spend time dgn kawan, family, tak sempat. byk quality time sendiri yg diorang sacrifice bila bekerja mcm tu. to think back, kerja masing2 mmg ada pro and cons. it's how we enjoy it really.