Pages

October 08, 2012

A journey to self discovery

I made my blog private for the past few weeks. Reason being I was so embarrassed when I read my old posts. Macam remaja psycho kalau ada time travelling machine saya balik saya jentik diri sendiri time tu. Hihihi.

So what's up?

1. I'm still jobless. Still waiting to be called by KKM. Stwess la jugak dah 4 bulan jugak saya menganggur. Entah reti entah tak cabut gigi lagi. Saya rindu sebenarnya nak jumpa patient nak buat kerja. Tp entahlah..kita sabaq je la na?


2. I spent most of my time travelling to and fro Shah Alam and Melati. Menebus masa yang hilang dengan Nayli. She's cheeky. She's very clever. Dah pandai nyanyi macam2 lagu. Suka ikut kalau saya solat. Ada hari cranky, biasalah budak2 kan. Oh tapi saya sayang ini budak lagi2 kalau dia panggil saya dgn suara lembut "Maknaaaah~" (maknah = makngah) boleh cair hati luruh jantung.


3. I'm starting my battle to losing weight again. Zzzzz. Again and again and againnn. I gained loads and loads of kgs since the past few years. Stress study, patah hati (eh?) Lepastu bila tengok gambar. Omg bulatnya rasa nak sepak. Jadi saya kumpul balik kekuatan yang pernah ada dulu, dan mula kembali. Tak semudah lepas spm dulu sebab lutut yg uzur ni manja sikit so tak boleh la nak buat benda intense. Nanti details saya cerita next post :) To date dah hilang dalam 9kg tapi jangan tertipu, 9kg out of badan yg mcm assyaitonirrojim ni mungkin macam takde pape je. Perjalanan saya jauh lagi..nak tunggu sampai org sekali tengok pun dah perasan..ehh awak dah kurus sikit lew. Zzzz. Berangan tu free kan? Sekarang ni kalau cakap kat orang pun belum tentu percaya..


4. Saya belum kahwin or tunang lagi. Eh? Apa kaitan. Ye la zaman orang kata umur tengah peak orang kawen ni kan. Memang ketinggalan habis. Kalau mai psycho peer pressure tu memang la macam risau jugak..tapi kalau fikir payahnya nak dapat the right guy that can accept me and vice versa..yg boleh diharap, yg solat cukup 5 waktu. Sigh..saya simpan je la kerisauan tu dan doa moga Allah temukan juga akhirnya.


So that's about it I guess. Semoga saya rajin nak post lagi..taaaaaa..
Sent from my BlackBerry® wireless handheld

1 comment:

AfIqAh^^AiSyAh said...

all da best darling!! im supporting u all da way. glad to know uve lost 10kgs!!! jealous muchhhh!!! but congratsss!! nway, i totally agree part, nak cari orng yg solat at least 5 times a day tu... cam payah je budak2 laki nowadays kan.. huhu.. doa sama2 jom. love u loads neddy! muahXxx!