Pages

November 05, 2011

Setting up priorities

Luahan perasaan sekejap sementara tunggu nak Zohor. hewhewhew kena taip laju-laju sebab dah berjanji kat diri nak Zohor lepastu start prepare untuk tutorial.


So...sekarang nak final year, kan? Jadi workload adalah menimbun. Stress pun adalah banyaaaaaaaaak sangat. Masa tu kadang-kadang macam rasa tak cukup. Kalau hari ada klinik penuh, malam kadang-kadang dah terlalu penat untuk buat apa-apa. Malam pun saya dah kena start tidur awal nak dapatkan tenaga maksimum for the day. Itu pun kadang-kadang tak maksimum mana tengahari mengantuk mata berair-air. Kenapalah tenaga kurang sangat these days?


6 January ni ada first written final exam, RD. Banyaaaaaaak sangat benda nak cover takuuuuuut sangat sebenarnya. Exam tu of course la portion dia besar jugak besides clinical semua so I must pass it well no matter what. Sebulan lagi pulak nak kena hantar logbook. Patient-patient kat klinik pun agak tak teratur and requirement adalah agak tunggang-langgang sekarang, banyak faktor buat saya resah sekarang. Plus saya ini otaknya adalah pelan-pelan bertukar menjadi kurang pandai semenjak masuk yunibersiti ni jadi kena kerja lebih :(


Masa nak bergumbira sekarang pun patut dilimitkan. Ada, bukan tak ada. Tiap-tiap minggu pun adeeee je masa diperuntukkan. Kadang-kadang rasa bersalah kat diri sendiri tapi kadang-kadang rasa I needed that break. Tapi kadang-kadang I had to isolate myself kadang-kadang buat saya rasa ketinggalan kadang-kadang buat rasa sedih but I had to do this.. :(


Priorities, priorities. It is gonna be soooooo hard to put them on their right places, it takes a lot of sacrifices but hopefully it's gonna be worth it. Hopefully. Ya Allah, berikan aku kekuatan. Awak-awak yang terbaca ni doakan saya juga yeh?

No comments: