Pages

April 05, 2009

Jika sang waktu kita hentikan dan segala mimpi-mimpi jadi kenyataan


muat tak nak masuk pintu rumah kelak?

So it's getting to the end of my visit to Brussels. I am so not ready. Tak puas lagi bergumbira disini :'(

Yesterday I went to Abbertoire (tidak pasti dengan ejaan, maaf) - a market which caters for almost everything. Barang dapur ada, barang letrik ada, buah-buahan ada, baju-baju ada. Of course, they won't be selling chicken besides the clothes, ada lah bahagian2 tertentu jual benda2 tertentu. The clothes aren't bad and most importantly, they are really cheap. And they also sell Pashmina at 1eu! The normal ones where we bought at Spain for 2.50eu, they sell it here at 1eu! Cheap ay?

mahu kot spring itu mahu...perlu sugar daddy perlu..

Today, on the other hand we went to Woluwei (sekali lagi, tidak pasti dengan ejaan), a shopping complex not far from Mak Semah's house. Macam2 ada. C&A..H&M..Zara..Promod..Caught my eyes on almost everything..but ended up with only one thing. LOL. I'm very indecisive kata dah kan...so I need more time to shop. Kalau sapa2 ikut gwe shopping pastinya kecapekan dan ketensenan. Hee..

makan waffle diatas kerusi

Mahu duduk disini lagi :(

Saya juga gumbira mendengar cerita2 saudara2 di Malaysia. Bagaimana pemergian atuk memberi kesan kepada anak2nya.. He goes easily, silently and very fair to all his children. Tiada susahkan sesiapa. Keadaan sayu sekitar hari pemergiannya. Bagaimana pakcik saya sedih ketika keluar membeli ayam untuk majlis kenduri tahlil kerana kerja2 sebegini biasanya dilakukan bersama2 atok. Begitulah dia...setiap kali raya, pasti atok akan keluar membawa van dan seorang anak untuk menemaninya membeli ayam, daging, ikan dan bahan2 memasak. Bagaimana sekeluarga menghabiskan masa bersama2 bertadarus selepas beberapa hari pengebumiannya. Saya.Rindu.Semua :(

Okay mungkin sudah tersasar jauh dari tujuan sebenar bercerita tentang Brussels.


ya, memang baju baru :P

Urm..dimana tadi? Oh okay, Mak Semah fed me with all sort of things edible. Especially seafood. Prawns, squids, fishes. Haih...dah jadi macam Laut China Selatan dan perut saya neh T___T Terimakasih Mak Semah. And the fact that she reads my blog means she already knew what I want. Kueytiow goreng dapat. Ada kerang ada udang ada sotong mewah mewah. Ikan asam pedas yang bukan ikan mackerel dah dapat.

Oh and another notable thing is the fact that she resembles my mom melepaskan kerinduan saya pada ibu :)

I'm taking a taxy (or what they call Private Transfer sthg like that) to Charleroi at 0415am this morning. Sedikit gerun disitu memandangkan saya bakal keseorangan menaiki kenderaan itu ke Charleroi di keheningan pagi. Mak Semah cadangkan saya baca ayat-ayat AlQuran kuat-kuat. Dan perlu hubungi dia setiap 15 minit begitu. Oh semoga semua selamat T___T Nanti kalau saya tak pulang siapa mahu tampar bola di Mardyke untuk pasukan Merah (poyo)? Siapa mahu bawa colouring untuk pertandingan cupcake deco (ya, diimport dari Brussels)?


kuch kuch hota hai

Semoga semua selamat..

Semoga saya berjaya membawa bihun serunding suun cokolat karipapfrozen kopiaikcheong (kalau boleh dia mahu saya bawa semua benda di garajnya mungkin? ho ho) dengan selamat tanpa dibuang orang airport.

Semoga saya sempat melepasi imigresen Dublin yang menjengkelkan dan sempat berlari2 untuk check-in untuk menaiki pesawat ke Cork dalam masa sejam

Dan untuk itu semoga pesawat tidak ditangguhkan esok. NO RYAN AIR, PLEASE. NOT TOMORROW. PLEASE. I NEED TO GET MY ASS BACK TO CORK ASAP TOMORROW (eventhough my heart is screaming to stay longer here :'(





bersama cecemel dan murtabak raja

No comments: