Pages

May 16, 2008

Selamat Hari Guru

Nak tiru Ida buat entry pasal cikgu jugak!!!

Saya sayang banyak cikgu-cikgu saya.Terutamanya cikgu-cikgu SMSS sebab 5 tahun saya membesar (serius besar) dan mengalami perubahan dinamik kat situlah. So the list goes :

  1. Cikgu Irene Lim. Topping the list must be her. My great teacher Irene. Sebab dia saya cintakan Kimia. Sebab bangga dia pada saya waktu form 4 saya menang kuiz persamaan kimia dapat 38/40 (woot woot) pastu dia bangga akan saya. Saya sayang dia banyak2. That's why no matter how hard chemistry goes, I still LOVE CHEMISTRY :)
  2. Cikgu Suraya Basar. Cikgu BM.Saya kagum sama dia tabah jadi warden yang garang tapi cool. One of the few yang saya keep in touch sampai skarang.
  3. Cikgu Roslina Ahmad. Cikgu Add Maths saya yang garang tapi senyum comel gila. Waktu f4 ingat lagi kena marah sebab dia ingat saya tiru latihan add maths padahal saya tersilap satu step tak tunjukkan. Tapi Cikgu Roslina beransur2 jadi seorang cikgu yang cool gile!
  4. Cikgu Alice Tan. Coz I sucked in Biology sesangat. Belaja ngan dia betol2 bleh grad jadi doctor terus kot? haha...And I still remember she helped me to get a place in some sort of intensive camp for top achievers which I didnt get through coz I failed my Biology test. Saya terharu sampai skarang. And that was my turning point by the way :)
  5. Ustazah Mazinaton. Dia mentor saya yang cool time f5. Macam2 perkara dia ajar termasuk suatu senaman yang menarik. hehe..
  6. Cikgu Zaleha. Dia mentor saya F1 yang suka tersasul cakap German. hehe..
  7. Cikgu Cecelia. Dia cikgu English saya, dari F1 saaaaaaammmpppaaai F5. Cool giler kan? I know..
  8. Madam Tan Toh Tha. Cikgu paling aneh yet sorang lagi cikgu yang beransur2 berubah selepas Toye dan rakan2 buat hal takmau amik French sebab tak suka kat Madam. Hahahah...madam ni gile particular pasal tulisan. Kalau boleh nota dia tu...tulisan kena perfect, a bulat2. huruf Y kena bawah garis. Buku nota kitorang dia check satu2 n betulkan tulisan je tau.
  9. Cikgu Jasmi, Sejarah. Oh saya memang suka Sejarah, seriously. Buku teks Sejarah adalah antara buku yang paling saya sayang. Dia suke buat kuiz sejarah kat kelas, kena berdiri atas kusi, kena berdiri atas meja, berdiri separuh pun ade! Die juga cikgu Kelab Sejarah yg elect saya pegi Pulau Pangkor utk kursus kepimpinan tapi time f5 saya lari gi Kelab Kimia plak. hehe..sori cikgu...
  10. Ustaz Z. Dia ajar saye ke aa? Rase cam ade kejap. Tapi die ustaz selalu bagi kuliah subuh dimana saya selalu tido! hahaha...atau lebih menarik, tak pegi lgsg!
  11. Ustaz Dolah. Ini memang legend. Selalu cerita pasal rumah sewa dia dan isteri dia yang kedua2nye berjumlah 3orang/buah. Hahahaha..
  12. Cikgu Halim. Cikgu yang jaga batch kitorang time f3. Ktorang sayang dia banyak2 dan isteri dia..hwaa..
  13. Cikgu Shahri Mispan cikgu sejarah saya f1 sampai f3. One of my habit during exam is I teng to humming songs, especially bila soalan MCQ. Ade one time I was humming songs sepanjang exam sampai kena tegur ngan dia. Lepastu hantar kertas, dapat results, bleh tahan gempak la (relatively compared to other ppl la kot) pastu dia cam tak percaya. Cissss berani dia. Told u I love history ok!
  14. Cikgu Halil Ngah Karim. Sebut nama dia je dah rasa nak gelak. Sila berbahasa skema bila berbicara dengan dia ok.

Cikgu-cikgu lain, randomly..
  1. Cikgu Roslina KMB Mentor saya for 1.5 years. Banyak bagi semangat kat saye... thanks cikgu :)
  2. Puan Bad KMB Mentor saya for 0.5 year.Cikgu Maths paling cool..
  3. Sir Fadzlannor KMB Chemistry, because I love chemistry, so cikgu2 dia smua saya ok je. Ayat favourite dia => biar lebih jangan kurang sentiasa bersemadi dalam ingatan. haha..
  4. Cikgu Hasnah KMB Business. I love Business subject so I learn the teacher also la..ngaha..cikgu cooolll jer..


To all teachers of Sekolah Menengah Sains Selangor 0004, Sekolah Kebangsaan Hicom '99, Kolej Mara Banting 0507, Sekolah Rendah Agama Seksyen 3 9498, Sekolah Rendah Agama Rakyat Taman Bukit Saga 9899,

thanks for making me what I am now for without u I may not be able to be where I am now :)

3 comments:

Anonymous said...

i miss the teachers too~~ huhu...

n Z r A said...

huuuhhuuhh..jom kite masuk skolah balek~

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

waaa... manyaknye wifeyz ustaz dollah! bile nk ckpkn kuota? haha..